Erasmus+

2019 óta minden évben saját szervezésű programokkal veszünk részt az ErasmusDays programsorozatán. Már hagyomány iskolánkban, hogy a délelőttöt pályaorientációs programoknak szenteljük – itt a diákok számára olyan foglalkozásokat találunk ki és valósítunk meg, amelyekhez a mobilitásainkon elsajátított jó gyakorlatokból válogatunk.

Idén az október 9-i délelőtti pályaorientációs projektnapunkon Szabó-Zentai Kornélia a storytelling köré építette fel a játékos feladatokat, amelyekkel a gyerekek észrevétlenül fejlesztették angol nyelvtudásukat. A foglalkozás során együttműködésre, kreativitásra, logikus gondolkodásra és csapatjátékra volt szükségük.

A délutáni workshopon a tudásmegosztás kapott szerepet. A Deák Ferenc Gimnázium, Tömörkény István Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola, Tisza-parti Általános Iskola, Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskola, és az SZTE (Ságvári Endre) Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola részvételével több, mint huszan tudtuk megvitatni élményeinket, tapasztalatainkat és terveinket az Erasmus+ programban megvalósított projektjeinkről. Idén is sok hasznos jó gyakorlatot, módszertani ötletet mutattunk be egymásnak, emellett lehetőségünk nyílt a kötetlen élménybeszámolókra is. 

Örömmel tölt el bennünket, hogy évről-évre egyre több iskolát és kollégát láthatunk vendégül.


2022-ben iskolánk sikeresen pályázott Erasmus+ akkreditációra, amellyel 2027-ig lehetőségünk nyílik az intézményünket fejlesztő újabb tartalmas és magas szintű projektek megvalósítására, külföldi továbbképzéseken, iskolalátogatásokon és diákmobilitásokon való részvételre.

Iskolánk pedagógusainak 2022-es Erasmus+ mobilitási élménybeszámolói itt elérhetőek.

Berta Olga Cooperation

Berta Olga Environment

Bodó Karolina Izland Outdoor

Csanádi Ildikó Komplex 3T

Farkasné Fodor Beáta Firenze Yoga and Mindfulness

Farkasné Fodor Beáta Alicante Yoga and Mindfulness

Horváth Emese Cooperation and Creativity

Kocsis Ferencné Mása Alsós Matematika

Lengyelné Fenyvesi Mária Creativity Classroom

Pereczné Veres Katalin Environment

Pungor Krisztina Teach with a Twist

Ráczné Gyémánt Andrea Dublin Nyelvi Képzés

Szabó-Zentai Kora Digital Literacy

Zsiros Antónia Flipped Classroom Finn Módszer

21. századi készségek – 21. századi Madách

Intézményünk idén harmadik alkalommal nyert el támogatást rövidtávú Erasmus+ projekt megvalósítására. Projektünk témája a 21. századi készségek, melynek keretén belül 28 766 EUR összeget használhat fel iskolánk egyéves projektjére.
A projekt során tizenkét kollégánk vehetett részt továbbképzésen Horvátországban, Olaszországban, Spanyolországban, Izlandon, Írországban, Hollandiában és Finnországban. Minden munkaközösség képviseltetve van projektünkben és iskolánk védőnője is részt vesz mobilitáson. 

Pályázatunk rövidtávú célja, hogy minden olyan kollégánknak lehetőséget biztosítsunk a szakmai fejlődésre, aki ebben részt szeretne venni. Biztosítani kívánjuk intézményünk dolgozóinak az élethosszig tartó tanulást egy újabb nemzetközi lehetőségen keresztül. Ezzel célunk az, hogy intézményünkben az aktuális nemzetközi trendeknek megfelelő oktatás és nevelés folyjon. Az előzetes felmérésünk során tizenkét kolléga jelezte azt, hogy részt kíván venni a projektben. Rajtuk keresztül szeretnénk elérni azt, hogy modernebb, a gyerekek igényeihez és a jelenkor kihívásaihoz jobban igazodó intézménnyé váljunk. Szélesíteni kívánjuk módszertani palettánkat  és ezzel “házhoz hozzuk” diákjaink és kollégáink számára is európai személetet, hisz a tanulás fő színtere továbbra is az iskola. Célkitűzésünk, hogy szakmailag megalapozott, frissen elsajátított módszertani újításainkat intézményi és városi szinten is terjesztve új gyümölcsöző kapcsolatokat tudjunk kiépíteni.   

A projektünk fókuszában a 21. századi készségek fejlesztése, a kritikus gondolkodás, a problémamegoldás, a kreativitás, az innováció, kommunkáció, együttműködés, a digitális kultúra, alkalmazkodóképesség és a módszertani fejlődés áll. Célunk továbbá az iskola nemzetköziesítése, szakmai együttműködések előmozdítása, leendő csereprogramokhoz partnerek keresése. Célkitűzésünk, hogy a fentebb felsorolt 21. századi készségek legtöbbjéről a résztvevő tizenkét kolléga mélyebb ismeretet szerezzen és így megszerzett gyakorlati tudásával segítse iskolánk életét. 

Projekt csapatunkban képviseltetve van az intézmény vezetősége, a humán, az alsós, angolos, a testnevelés, a napközis és a reál munkaközösség is. A résztvevők közül heten osztályfőnökök is, egy fő pedig iskolánk védőnője. A résztvevők száma tizenkettő, az általuk elvégzendő képzések száma tizennégy. Ezekből három mobilitást zöld útként valósítunk meg. A mobilitások a 21. századi készségek témája köré szerveződnek, a célországok Spanyolország (ezen belül Tenerife is), Olaszország, Finnország, Hollandia, Horvátország, Írország és Izland. A témakörök változatosak: játékosítás, jóga és mindfulness, IKT, fenntartható fejlődés, biodiverzitás, holisztikus megközelítésű képességfejlesztés, “social media” használata a tanításban, a finn módszer, általános nyelvi képzés. 

Rövidtávú eredményként azt várjuk, hogy minden résztvevő kolléga olyan tudással jön haza a mobilitásokról, amely a szakmai megújulását szolgálja. Ennek következményeként képes lesz minden résztvevő tanár a saját munkaközösségének és a tantestületnek is átadni a megszerzett ismeretekből. Középtávú eredményként azt várjuk, hogy a résztvevők képesek lesznek más iskolákkal is szakmai alapú együttműködésre. Emellett célunk az, hogy a projekt során feltöltődött, motivált résztvevők a 21. századi készségek minden szegmensével megismerkedjenek. Szeretnénk a jövőben jobban kiaknázni az Erasmus+ program lehetőségeit és akkreditált iskolaként job shadowing és tanulókat megcélzó programokban is részt tudunk venni. Hosszútávú célunk az, hogy az intézményünkben dolgozókban megmaradjon a motiváció az élethosszig tartó tanulásra, erre neveljék tanulóinkat is. Olyan közösségként kívánunk működni, amely szakmailag megalapozottan reagál az új kihívásokra és figyelembe veszi a diákok igényeit is.


Lassan lezárul iskolánk második sikeres Erasmus+ projektje – Boldog tanárok: Hogyan akadályozzuk meg a kiégést a pozitív gyakorlatok elsajátításán keresztül (Happy teachers: How to prevent burnout by positive education)

2020. januárjában, amikor még javában készült a pályázatunk, nem sejtettük, hogy mennyire aktuális lesz hamarosan az általunk kitalált program. Sajnos közel egy évet kellett várnunk, hogy a Covid okozta lezárások és halasztások után végre belevághassunk és megvalósíthassuk projektünket. Egy rendhagyó, mindenki számára plusz kihívásokkal tarkított, fárasztó tanév után 2021. év végén kezdhettük (újra)szervezni a résztvevő kollégák továbbképzéseit. Visszatekintve az elmúlt időszakra elmondhatjuk, hogy a befektetett plusz energia megtérült. Tartalmas és hasznos munkát végzett a projektcsapatunk és minden hozzánk csatlakozó „külső” résztvevő – pedagóguskolléga, diák is. 

Az elmúlt egy évben iskolánk tanulói nem csak a tanórai keretek között tapasztalhatták meg a hazahozott új gyakorlatokat, személetet – akár a bullying kezelése terén vagy a projekt alapú tanítás tekintetében – hanem minden nagy hagyománnyal bíró programunkon vagy akár a legváratlanabb időpontban elrendelt karanténok idején is. 

2021. októberében szerveztük meg a már rendszeresnek mondható ErasmusDays rendezvények keretein belül programunkat „Egy hajóban evezünk” címmel, valamint ekkor zajlott iskolánkban a pályaválasztási nap is.  A nagy múltra visszatekintő Madách-hetünkön rendhagyó formában, alkalmazkodva a sok házi karanténhoz, félig online félig offline módon szerveztünk vetélkedőt az osztályoknak. 2022. áprilisában egy kellemes hangulatú szakmai műhelymunkára invitáltuk kollégáinkat, ahol lehetőségünk nyílt más iskolák projektjeinek és azok tapasztalatainak megismerésére is. Ezen a délutánon vendégünk volt a Szegedi Tömörkény István Gimnázium, Művészeti Szakgimnázium és Technikum és az SZTE (Ságvári Endre) Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola több pedagógusa is.

Bár a projektünk május végén lezárul, lassan mérleget vonuk, nem dőlhetünk hátra. A 2022-23 évre iskolánk ismét sikeres pályázatot nyújtott be „21.századi készségek – 21. századi Madách” címmel, amelynek keretein belül, az Erasmus+ program keretében 14 külföldi továbbképzésen, mobilitáson vehetünk részt.


A projektet az Európai Bizottság támogatta. A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.

Bevezető

A Szegedi Madách Imre Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola teljesen új ebben az Erasmus+ KA1-es pályázatban. Idén először pályáztunk és sikeresen nyertünk az innovatív technikák és módszertan az angol nyelvi kompetencia fejlesztésének érdekében egy két tanítási nyelvű általános iskolában projectünkkel. Iskolánkban 1986 óta kiemelt szerepet kap a nyelvoktatás, majd 2001 óta elérhetővé és kidolgozottá vált a két tanítási nyelvű oktatás is angolul. Az ezt követő időszakban hazánk csatlakozásával az Európai Unióhoz ez az intézményünk által a diákjaink számára nyújtott plusz lehetőség még hangsúlyosabbá vált. Azt a 26 éve hazánkban még innovatívnak és úttörőnek tekinthető elképzelést szeretnénk tovább vinni, továbbfejleszteni és modernizálni. Fontosnak tartjuk a CLIL (Content and Language Integrated Learning) terén is az állandó fejlődést, amely azt jelenti, hogy főként a két tanítási nyelvű oktatásban bizonyos tárgyakat – intézményünkben ilyenek például a Music, PE, Nature vagy Art alsóban, valamint a History, Civilisation, Geography, Biology felsőben – célnyelven tanítjuk. A pályázattal elsődleges célunk a munkatársaink nyelvi készségeinek fejlesztése valamint kapcsolatok kialakítása volt. A választott mobilitások főleg angol nyelvi területű országokat céloztak meg, mellyel a kultúra, a helyi szokások terén ismereteink bővítését és elsősorban a folyamatos nyelvi fejlődést tudjuk megvalósítani. A 10 pedagógusból 6 fő választott angliai képzést, 2 fő írországit, 1 fő Máltára és 1 pedig Ciprusra jelentkezett. A képzések közül hárman vettek részt nyelvi képzésen, heten, pedig módszertani mobilitást választottak.

Összefoglalás

A Szegedi Madách Imre Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskolában 1986 óta kiemelt szerepet kap a nyelvoktatás, majd 2001 óta elérhetővé és kidolgozottá vált a két tanítási nyelvű oktatás is angolul. Az ezt követő időszakban hazánk csatlakozásával az Európai Unióhoz ez az intézmény által a diákjaink számára nyújtott plusz lehetőség még hangsúlyosabbá vált. Időközben Szeged városába még több kutató érkezett, köszönhetően a nemzetközi kutatási projekteknek illetve újonnan nyitott kutatóintézeteknek. A Madách Általános Iskola nagy népszerűségnek örvend az itt munkát vállaló külföldi kutatók körében is. Emellett egyre több multikulturális család költözik ide vagy vissza, sokan közülük hiányos magyar nyelvtudással. Ezért elengedhetetlen azoknak a pedagógusoknak a nyelvi képzése is, akik nem nyelvtanárok de kapcsolatba kerülnek ezekkel a diákokkal például osztályfőnökként. A pályázat egyik várható hozadéka, hogy a nem nyelvszakos kollégák angol kommunikációs képességei is javulnak. Az iskola célja, hogy a továbbiakban minél több pedagógus vegyen részt mobilitási pályázatban növelve ezzel az angol nyelvet jól beszélők számát.

Az elmúlt években a kollektíva folyamatosan képezte magát, igyekezett lépést tartani a világunkban bekövetkező változásokkal. 2005-től, majd 2008-tól az intézmény részt vett a Comenius programban. Az ebből származó kapcsolati tőkét ma is kihasználja. Emellett rendszeresen szerveztek nagy népszerűségnek örvendő tanulmányi utakat Angliába és Máltára. Mivel jelenleg az iskolának nincs csereprogramja, illetve a testvériskolákkal is meglazultak a kapcsolatok, időszerűnek látta az angolos munkaközösség, hogy új projektbe fogjon.

A mobilitási program rövid távú célja a jó gyakorlatok elsajátítása, módszertani megújulás. Középtávú célja, hogy a képzések ideje alatt sikeresen építhessenek ki a részt vevő pedagógusok új kapcsolatokat, amelyek révén csereprogramokat, közös projekteket tudnak indítani. Várható célja a projektnek, hogy intézményi, helyi és regionális szinten is sikeresen megosztják a résztvevők a mobilitási pályázat révén elsajátított jó gyakorlatokat, új módszertani és IKT-s eszközök használatát. Későbbiekben az intézmény erre alapozva részt vesz az eTwinning-ben illetve sikeresen pályáz együttműködési projektek megvalósítására is.  Hosszú távú célja pedig az, hogy az iskola olyan oktatásban részesítse diákjait, amely kompetencia alapú, élményszerű és segíti a sikeres európai polgárrá válást. A projekt hosszú távú célja az is, hogy az intézmény méltó helyet foglalhasson el a két tanítási nyelvű iskolák nemzetközi porondján.

Az előzetes megbeszélések alapján több lehetséges fejlődési irányt is meghatározott a kollektíva, majd a legnépszerűbb, leginkább fejlesztésre szoruló területeket választotta ki a mobilitási projekt fő témájának. Az intézmény pályázatának címe “Innovatív technikák és módszertan az angol nyelvi kompetencia fejlesztésének érdekében egy két tanítási nyelvű általános iskolában”.

A választott kurzusok két fő csoportra oszthatók. A tizenegy résztvevő kolléga közül azok, akik nem angol nyelvtanárok, főként nyelvi kurzusokat választottak. Az angol tanárok azonban a módszertani megújulásra fektették a hangsúlyt (pl a humor, mint oktatási eszköz, motiváció a tanórákon, dráma alkalmazása a nyelvtanításban, IKT eszközök, CLIL-módszerek stb). A tizenegy pedagógus révén az intézmény minden munkaközössége képviselteti magát a továbbképzéseken – kiemelve közülük az angolos munkaközösséget és az alsós munkaközösséget.  A választott képzések egy, illetve két hetesek, Angliában, Máltán, Írországban és Cipruson zajlanak. A kurzusokat követő időszakra módszertani workshop-ot, megbeszélést szerveznek a pedagógusok, hogy megoszthassák szerzett tapasztalataikat egymással és azokkal is, akik a jelen pályázatban nem vesznek részt. Hospitálások, bemutató órák, délutáni foglalkozások (pl angolos teadélután) szervezésével szeretnék a résztvevők minél szélesebb körnek bemutatni az újonan elsajátított jó gyakorlatokat és azok hatását.

Mivel a résztvevők tudatosan arra készülnek, hogy könyvtárukat és eszközeiket is frissítik a tanulmányiút során, ezért hatással lesz a projekt az iskola könyvállományára és az órákon használt forrásanyagok minőségére és mennyiségére is. A kiutazás során készített fotókkal, összegyűjtött szóróanyagokkal, poszterekkel tovább javul az iskola atmoszférája is.

A mobilitási projektben résztvevők élő példaként szolgálhatnak a kollektívának arra, hogy milyen érzés európai polgárként az integráció részeseinek lenni. Mindezektől remélhetően motiváltabbá válik a munkaközösség és  általánosan pozitív irányba változik a légkör is.

Szegedi Imre Madách  Hungarian-English Bilingual Primary School is an institution in downtown Szeged. In addition to physical education, language teaching has been a prominent feature of the school since 1986. In recent decades, bilingual education has become increasingly popular, while interest in the Physical Education curriculum has declined. As a result, in response to emerging needs, English language orientation was introduced in the ascending system instead of PE.

Although more and more schools have recently started teaching bilingual languages ​​, there is still no fully integrated program. This means that in our institution this extra task, which requires quite a lot of creativity and professional motivation, falls to the teachers. The aim of our competition is to provide the maximum professional background for this through experience, while allowing the participants to mentally recharge during their travels. It has always been important for our school to respond well to changing circumstances while maintaining a good atmosphere within the walls of the institution and providing the background for effective educational work.

With the accession to the European Union, the importance of language teaching and its unifying potential, as well as increasing students’ opportunities abroad within the EU, have become key issues in recent years. Meanwhile, more reseachers have come to the university city of Szeged where they find the duel language studies offered by Madcah Elementary to be appealing for their children. In addition, more and more multicultural families arrive in our city regularly. With many of them not able to speak Hungarian, it is essential to train our colleagues in the common language, as they all come in contact with these students. Another aim of the competition is to improve the English language communication skills of non-linguistic colleagues. Our aim is that through use, participants will not only improve their language and professional skills, but will also recieve positive reinforcement through participation in the training. This improves their self-awareness and motives them better for their students in the coming September.

In recent years, the staff has been steadily adapating to keep up with the changes in our world. From 2005 to 2008, Madach school participated in the Comenius program. The summer  between the 2019/2020 school year, ten colleagues participated in twelve mobility activities in the the Erasmus + KA1 mobility program. The staff continue to capitalize on the methodological ideas learned in the program and the social capital gained from the training. Furthermore, highly popular study trips to England and Malta are regularly being organized. Since the school currently has no exchange programs and the relationship with the sister schools has become lacking, the current administration has set out to change this. The short term goal of the mobility program is emotional and mental renewal.

The short-term goal is to build relationships with as many European bilingual schools as possible during the training period, thus providing chances for the creation of professional exchange programs, student exchange programs or joint projects. Our school wants to continue the practice begun in the 2019/2020 school year by sharing its good practices among the staff and with other city institutions through the creation and participation in  various workshops.

Later, the institution will participate in eTwinning on this basis and successfully apply for collaborative projects.

Our long-term goal is to provide students’ families with a pedagogical program that meets the requirements of the 21st century, people-centered, competency-based and conducive to EU cohesion. Another long-term goal of the project is to have well-balanced, well-educated teachers working in an environment that promotes the mental well-being of students.

Our goal with this application was to implement a project that was launched last year (titled „Innovative Techniques and Methodology to Improve English Language Competence in a Bilingual Primary School”) and to reach a wider audience, so we can ensure professional renewal for everyone in our institution.

Elected courses can be divided into two main groups. Some of the fourteen participating colleagues – especially our new applicants – chose language courses. Non-language teachers who are participating in the project for the second time this year have already chosen methodological training (eg development of children with special needs, physical education, etc.). English teachers also emphasized methodological renewal, mainly in the field of CLIL (Foreign Language Teaching). With the help of the fourteen teachers, every working community of the institution is represented in continuing program, and even this year we have been able to involve experts from among our regular spiritual, mental and psycological assistants. The selected courses are one or two weeks in England, Italy, Malta, Ireland and Tenerife. For the period following the courses, a methodological workshop and discussion will be organized between educators and the nurse to share their experiences with each other and with those not participating in this competition. By organizing hospitals, demonstration classes, afternoon classes, and a national civilization competition (such as an English Tea Party), the participants would like to present the newly acquired good practices and their effects to a wider audience.

Because participants are deliberately preparing to upgrade their library and tools during the visit, the project will therefore have an impact on the school’s library and the quality and quantity material available for lessons. The atmosphere of the school is further enhanced by the photos, flyers and posters collected during the trip. Participants in a mobility project can serve as a living example to the staff of what it feels like to be a European citizen for integration. Hopefully, the work community will become more motivated and the atmosphere will change in a positive way.

The Teaching of the English language began in Szegedi Imre Madách Hungarian English Primary School in 1986 with the introduction of the bilingual program in 1992. With Hungary joining the European Union in 2004, education in this field has become even more critical.

Szeged has opened several science research institutes recently and due to the arrival of foreign researchers, Madách has become increasingly necessary for their children. In addition, more and more multicultural families continue to arrive in the city, many of which do not speak Hungarian at all, or if so, at best poorly.  The results of which make the education and training of non-English teachers essential so they may be able to communicate with the families from abroad and their children. Erasmus+ would help us achieve that goal as well as allowing as many teachers as possible to participate in the mobility program to improve their English.

The Madách teachers have always trained themselves to remain up to date and incorporate modern and changing methodologies. One example being that in 2005 and 2008 the staff took part in the Comenius programme which is still the basis of our international connections. Another would be the independent organization of several school trips for our seventh and eighth grade classes to Britain and Malta between 2006 to 2017.

The Erasmus+ project could galvanise our relationships with schools abroad and put us in contact with sister schools and exchange programs.
Short-term benefits could be achieved by adopting further good practices and continuing to reform in use methodologies while becoming educated on alternatives from the program. Future ambitions would include forging new relationships with teachers in Europe and the creation of exchange programs to complete common projects. Another benefit would be sharing experiences and good practises and also the use of ICT devices both locally and regionally. In the long run, The Erasmus+ program would be instrumental in giving our students an education that uses new competences, and experiences such as  participation in eTwinning and other cooperative projects, which would assist in guaranteeing them becoming a modern European citizen. Last, but not least, would be achieving a further reputation abroad as a bilingual school.

After considering various areas of improvement the ones most pertinent, have been chosen to be the theme of our mobility project, called ’Innovative Techniques and Methodologies to Improve English Skills At a Bilingual Primary School’.

The eleven of us have chosen two types of courses:. Our non-English teaching contingent would attend English language courses while the English teachers would focus on methodology courses ranging from humour and motivation in the English class to using drama, ICT devices, content and language integrated learning.

All the teachers of our school will participate in the programme, with the majority being English teachers and lower grade teachers. The courses will be one or two weeks long in England, Malta, Ireland and Cyprus. Following the courses, methodology workshops and meetings will be held to share experiences among the participants and also with those who do not attend any courses. Our classes will have an open door policy with others being encouraged to observe lessons and engage in extracurricular activities- including English tea parties to spread our newly acquired knowledge. The participants end goal is to increase their abilities and the library of possible functions in regards to the use of available devices in terms of quality for the purpose educations, comprehension and inspiration.

The photos taken during the trips and the posters from abroad will, it is hoped, inspire students to curiosity about the world at large.
The participants will represent the feeling of European integrity, which should lead to a more motivated community in a pleasant school environment.

A módszertani képzések az alábbiak:

– How to motivate your students
– Creative methodology for using ICT in the English classroom
– Creative methodology for the classroom
– Problem Solving and Decision Making
– Overseas Teachers Course – OTC06 – For PE Teachers
– Using Drama to Enhance Teaching in the Classroom
– Classroom Skills for Teaching Young Learners – includes CLIL

Mind a 10 mobilitás nagyon jól sikerült. Rengeteget tanultunk, profitáltunk a képzésekből.


Erasmus+ projekt 2020-22

2020 májusában iskolánk immár második alkalommal nyert el az Európai Unió által meghirdetett Erasmus+ program keretén belül KA1-es mobilitási pályzatokra összeget. Projektünk címe: Boldog tanárok: Hogyan akadályozzuk meg a kiégést a pozitív gyakorlatok elsajátításán keresztül (Happy teachers: How to prevent burnout by positive education)

A leadott pályázatunk 15 mobilitásra összesen 32 696 EUR összeget nyert, 104 nyertes pályázóból a 28. helyen szerepeltünk a rangsorban. Amikor a pályázatunkat írtuk – 2019 év végén és 2020 januárjában – még nem is gondoltuk, hogy mennyire aktuális és fontos témakörben szeretnénk fejlődni.

Időközben azonban a Covid és a  Brexit sajnos közbeszólt, így a kiutazásokat és az azt követő disszeminációs időszakot el kellett halasztanunk egy évvel, és ezzel együtt az eredeti 12 hónapos időtartam is kitolódott 18 hónapra.

Nagy örömünkre azonban 2021 nyarán és ősszel, kis változtatásokkal és nagy alkalmazkodással meg tudtuk valósítani a kitűzött céljainkat. Végül iskolánk tizenkét kollégája összesen tizenhat továbbképzésen tudta nyelvi képességeit vagy módszertani eszköztárát frissíteni.

Projektünk záró időpontja 2022. májusa, így a fennmaradó időszakot azzal töltjük, hogy minél több területen tudjuk átadni kollégáinknak, diákjainknak és a családjaiknak azt a sok-sok pozitív előnyt, amelyre a projektünk révén szert tettünk.


Erasmus+ 2022-23

2022. májusában 28 766 EUR összegű támogatást nyert iskolánk rövid futamidejű mobilitási projektre. Ez a harmadik sikeres Erasmus+ pályázatunk 2019 óta. A 21. századi készségek – 21. századi Madách projektben 2023. májusáig 14 tanári mobilitást valósítottunk meg, amelyben 11 pedagógusunk és iskolánk védőnője vett részt. A képzések között volt egy nyelvi kurzus, a többi módszertani képzés volt. 12 mobilitás angol nyelven zajlott, 2 magyarul, de ezek is tartalmaztak nyelvi képzést. Horvátországba, Hollandiába, Írországba, Finnországba, Spanyolországba, Olaszországba, Izlandra, Máltára jutottak el így a résztvevők. Minden munkaközösségünkben van pedagógus, aki csatlakozott a programhoz. 

Az elsajátított jó gyakorlatokat nem csak a tanórákon és tanórán kívüli foglalkozásokon használtuk fel, munkaközösségi és tantestületi értekezleteken adtuk át a kooperációt, kreativitást, digitális készségeket, logikát, nyelvi készségeket, matematikai képességeket, környezettudatosságot és fenntarthatóságot fejlesztő jó gyakorlatainkat.

2022. októberében immár harmadik alkalommal adtunk helyet ErasmusDays programoknak, ahol a város más Erasmus+ projektet megvalósító intézményeivel is lehetőségünk nyílt a tapasztalatcserére. Ezen a hétvégén projektnapot is tartottunk diákjainknak, Erasmus+ kvízzel és egyéb játékos feladatokkal. 

A Madách-héten History és Science versenyt tartottunk a hazahozott jó gyakorlatok beépítésével, Lengyelné Fenyvesi Mária és Horváth Emese szervezésében. Pungor Krisztina a művészet lenyugtató, önfejlesztő, jótékony hatásait mutatta be a gyerekeknek játékos gyakorlatokon keresztül. A tanév során számtalan alkalmunk nyílt, hogy a megszerzett tudásunkat beépíthessünk munkánkba. Lengyelné Fenyvesi Mária múzeumpedagógiai foglalkozásokat tartott osztályának a Móra Ferenc Múzeumban, Szabó-Zentai Kornélia olvasást népszerűsítő programot dolgozott ki az angol óráira. Pereczné Veres Katalin környezettudatosság és fenntartható fejlődés témakörében bővítette ki újdonságokkal az angol óráit. Kocsis Ferencné az alsós matematika oktatásban tudta kamatoztatni a megszerzett tudást. Két testnevelő kollégánk, Farkasné Fodor Beáta és Bodó Karolina jóga és mindfulness képzésen vett részt, ők az elmúlt tanévben be is építették tanóráikba a “székes jógát”, tudatos légzést és egyéb gyakorlatokat. Csanádi Ildikó képzése a tehetséggondozásról szólt. Diákjait az ott megismertek alapján támogatta a Hebe országos tavaszi olvasó versenyén, ahol 6.c osztályos csapata 2. helyezést ért el. Zsiros Antónia projekt alapú tanórákat vezetett be osztályában. Berta Olga osztályfőnökként az elsajátított kooperációs és csapatépítő technikákat tudta beépíteni munkájába. Ráczné Gyémánt Andrea pedig a külföldi diákjainkkal való angol nyelvű kommunikációban tudta kihasználni a nyelvi kurzuson tanultakat. Márciusban részt vettünk a Tempus Alapítvány Erasmus+ országjáró programján a Deák Ferenc Gimnáziumban, majd pedig áprilisban ugyanitt, a gimnázium Erasmus+ disszeminációs délutánjain is. 

A tanév során akkreditáltattuk is iskolánkat, így 2023-27-ig már költségvetést igénylő rövid futamidejű (15 hónapos) projekteket tudunk megvalósítani. Első körben 2023. májusában 56 973 EUR összeget nyertünk, amelyből 15 pedagógus mobilitást, egy 9-10 fős “zöld utazásos” (fenntartható) diákmobilitást és 4 job-shadowingot tervezünk megvalósítani. 

Programjaink:
– Madách-futás
– ErasmusDays – projektnap és módszertani délután
– 5.c angolos múzeumpedagógiai foglalkozás a Móra Ferenc Múzeumban
– Madách-hét
– Spelling Bee verseny
– Angol olvasási verseny


Részletes beszámolók 2019-2020

Szabó-Zentai Kornélia

Berta Olga

Pereczné Veres Katalin

Frányó Sarolta

Farkasné Fodor Beáta

Horváth Emese : Canterbury – Pilgrims

Horváth Emese : Barcelona

Bardócz Attila

Bodó Karolina : Mese maraton

Bodó Karolina : Barcelona

Szucsik Ágota

Nedró Erika


Részletes beszámolók 2021

Lengyelné Fenyvesi Mária

Berta Olga 1. beszámoló | 2. beszámoló

Farkasné Fodor Bea

Csanádi Ildikó

Horváth Emese 1. beszámoló | 2. beszámoló

Pungor Krisztina

Bodó Karolina 1. beszámoló | 2. beszámoló

Ráczné Gyémánt Andrea

Szucsik Ágota

Csernus Fruzsina

Dr. Bevizné Papp Ildikó


Disszemináció

– Karolina Erasmus Day………………..2019. október 10-12.

– Pályaválasztási projektnap…………2019. október 18.

– Országos Civilizációs Verseny…….2019.  november 22.

– IATEFL………………………………………..2020. január 17.

– Angol szépkiejtés verseny………….2020. január 28.

– Erasmusdays…………………………….2020. október 16.

– Erasmusdays …………………………….2021. október 14-16.

– Egy hajóban evezünk ………………..2021. október 15. – 2022. április 22.

– Madách heti kvíz ……………………….2022. január 24-28.

– Erasmusdays………………………….2022. október 14-15.


Poland, Hungary

Levelek: Baráti levél 1. – Baráti levél 2. – Baráti levél 3.

Prezentációk: Global Penfriends – Poland – Traditional Polish food


Madách-hét galéria


Pályaválasztási projektnap


Koronavírussal kapcsolatos prezentáció: Letöltés


Erasmus days prezentáció / Teljes méretű megtekintés /